fredag 19. april 2013

But the sun came up again

Påska 2013 er herved historie, men skisesongen er enda ikke over. I Tromsø har det lavet ned snø mens resten av Europa spammer facebook med bilder av grønt gress og tøysko. Som alle andre Tromsøværinger har jeg derfor fått måkket min andel snø og kjenner at det ikke hadde gjort vondt med snøfrie gater. Likevell er jeg ikke helt færdi med skigåingen, og selv om sola har beæret oss med noen heftige snøsmeltingsdager er det ikke bart enda, og skiene er derfor ikke pakket vekk!

Påsken startet hjemme hos Mamman mine på Senja. Med Eivind, Arni og pulken ved min side fikk vi utforsket skiforholdene på sør-Senja. Desverre ble dette begrenset av en enormt høy skredfare (4 på skalaen) hvor tre unge menn fra Skaland allerede var blitt offer for naturkreftene. Vi måtte derfor holde oss på flatmark, men ut kom vi oss, og fint hadde vi det!

Videre gikk turen til Øverbygd og hytta sammen med Randi, Arild og Toya. Der ble det mer skigåing og hyttekos med rødvin, spill og latterkramper.

Alle bildene som følger er tatt med min halvmoderne mobiltelefon, og kvaliteten er derfor ikke stort å skryte av...!


Enda godt man har traktor når man skal på tur med 
ski, hund, pulk og oppakning! <3 Tigra <3

Eivind og pulktrekker Arni på tur i Ånderdalen nasjonalpark

Ånderdalen i mitt <3

Ego tar seg en pust i bakken etter å ha grynnet vei opp mot Åndervatnet.

Sør-Tranøy viser seg fra sitt aller beste

Humøret er på topp når sola endelig beærer oss med sitt nærvær

Vakre Senja

Fjæra på Lekangsund ble det perfekte stedet for påskelunsjen den dagen

Fjæra på Lekangsund

Ånderdalen i et lite solgløtt

Jeg er ikke kjent for å ha grønne fingre og måtte skynde meg å knipse et bilde av påskelilja mens den ennå sto oppreist. Den vandret desverre heden bare et par dager etter bildet var tatt..


Nå blir hverdagen brukt til eksamenslesing, og nervene har allerede begynt å feste et godt tak om mellomgulvet. Det er under en måned til første eksamen skal avlegges på universitetet, og da går det bare slag i slag med eksamener og utstillinger. Jeg trøster meg med at når juni kommer har jeg tidlig sommerferie, og det gleder et turhjerte!

T x

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar