torsdag 29. desember 2011

Fly the ocean in a silverplane

Med deilig julefred i min egen stue sitter man godt plantet i sofaen og venter på at influensaen skal la meg være i fred. Jeg har på rekordtid konsumert en hel pakke CuraMed og kan ikke la vær å legge merke til advarselen på baksiden av pakken som forteller meg at CuraMed "kan virke avførende ved store inntak". Jeg satser på at bare en pakke ikke kategoriseres som "store inntak".

Det fantastisk deilige med å være syk er at jeg har akkurat passe med energi til å sitte på sofaen uten å få hverken enorme mengder oppsamlet energi som bobbler under huden, eller det minste dårlig samvittighet for alt det jeg ikke har fått gjort. God samvittighet kan jeg derimot ha, for endelig å ha fått sett min yndlings Mini-Series igjen; Band of Brothers, inkludert dokumentaren med de gjenlevende fra Easy Company. Nå står The Pacific for tur, og jeg håper å ikke bli skuffet.

Selv om det har gått med et visst antall timer til soving og TV-seing har jeg likevell klart å skvise inn litt tid til å se på gamle bilder og mimre på ordentlig, nostalgisk vis. Gamle bilder fra en svunnen tid, foreviget på en vinyl-CD av Lillebror, fikk frem heller blandede følelser i meg. Noen herlige minner hvor man ikke klarer å la vær å smile, mens andre hvor man enkelt og greit trykker "delete".

Noen av bildene som bragte fram, ene og alene, smil og savn var bildene fra mitt første USA besøk i 2008. En overhvelmende lengsel etter friluft, hiking, bading i iskaldt vann og fantastiske mennesker som deler mine verdier i livet, våknet i meg, og dersom pengene hadde vært på kontoen hadde nok billettene allerede vært bestilt. La oss bare håpe det ikke blir så alt for lenge til neste gang jeg får møte min Amerikanske familie, The Schmidt family <3


My American brother, Andre...

And his beautiful wife, Elizabeth.

Me and Andy made a 
swimmingpool in the frozen lake

And yes, we did go swimming in i!


Dette er definisjonen på gode minner, og jeg gleder meg til, i 2012, å skape flere av den sorten. Erfaringen min tilsier at nyttårsforsett ikke nødvendigvis er det som resulterer i de beste minnene, men at de opplevelsene du vil huske med et smil om munnen som regel kommer av seg selv. Aller helst når de ikke har vært planlagt på forhånd. 

Jeg ønsker alle mine blogglesere en videre god jul og en herlig nyttårsfeiring!


Lucy <3


T x

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar