søndag 11. mars 2012

Hitch a ride on the back of a butterfly

I går klokken 12:00 gikk startskuddet på årets begivenhet; Finnmarksløpet.






En etter en kjørte sledene ut fra Alta sentrum før de møttes i Sorrisniva for re-starten. I år som i fjor må jeg følge det hele på TV og internett, og i år som i fjor river det langt inn i kroppen å ikke få være med på folkefesten jeg i så mange år har vært en del av. Når jeg lukker øynene kan jeg kjenne lukten, og høre over 1000 hunder hyle av ren og skjær glede, og jeg kjenner at jeg savner Alta.



Sorrisniva 2009



Jeg prøver å pakke til avreise tidlig i morgen, men har ikke helt hodet med meg. Alt for ofte oppdateres resultatservice på www.finnmarkslopet.no og jeg må innrømme at jeg har forhøyet puls mens jeg følger med favoritten Harald Tunheim som i skrivende stund leder verdens kanskje tyngste trekkhundløp.







Bilder: Therese, Finnmarksløpet 2010


I morgen vender jeg nesa bort fra snø og kulde, og starter på et helt annet eventyr. SXSW i Austin, Texas står for tur og jeg gleder meg stort! Jeg har ingen anelse om hva jeg kan forvente meg, men håper at værmeldingen som spår regn tar feil... Bikinien og solkremen er iallefall kommet seg i kofferten, og med godt humør skal dette bli en fantastisk opplevelse, uansett vær! Heldigvis kan jeg følge Finnmarksløpet på nett fra Texas like godt som fra Tromsø, og da skal jeg klare meg!

HEIA TUNHEIM!!!

Tx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar