tirsdag 14. august 2012

It's not the storm before the calm

De siste feriedagene har vært fylt med glede og ren lykke. En ren lykke jeg bare kan finne langt unna byens ståk og mas. Hvor hverdagen forsvinner som et fjernt minne, og hvor kroppen gjenopplives og fylles med en renhet og en kjærlighet som skal holde meg flytende til neste anledning byr seg. På fjellet er jeg hjemme. På fjellet er jeg lykkelig.

Denne gangen var det Ringvassøya som skulle utforskes. Med telt og pikkpakk la jeg, Eivind, Arni og Chogan i vei for å nyte den nord norske kystnaturen!


Kommet frem til Soltindvannet. Regnet øser men humøret er på topp! Tommel opp!


Humøret er også på topp hos Chogan og Arni. Vått vær stopper ikke disse tøffingene!


Utsikt fra teltplassen. Friskt og herlig!



Regn og vind! Hipp hurra for barduner og primus! 




Blaut Arni!


Bestevenner tørker hverandre når det trengs!




Godt med telt og en sovepose å ligge på for slitne, våte små gutter.



Tross litt regn og vind slår storfisker Elvestad til og skaffer mat til familien!


Storfangsten...


Når fisken ikke mettet er det godt med Real Turmat. Inni teltet!


Når været klarnet opp fikk vi tørket klær


Og kommet oss på tur for å undersøke Ringvassøya


Vakre Chogan trives på tur!


Det gjør jeg og Arni også!


Til slutt som sola og beæret oss med sitt nærvær. Da flytter man ut!


Arni fant seg en plass i skyggen. Ikke lett å være berner på sommeren!


Bålplassen før vi forlater


Klar til retur


På retur


Prinsesse Arni sover ikke rett på teltgulvet, og hopper fra stein til stein for å slippe å bli våt på føttene.




På vei hjem stopper vi innom Artemis som synes guttene er skumle. Men Eivind var grei nok.




Da var turen over for denne gang. Jeg kan nesten ikke vente til neste tur. Nå skal jeg imidlertid starte på skole. Et nytt kapittel i livet starter nå. Det blir spennende!


T x


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar