søndag 24. april 2011

I said too much again

23.04.2011 Det er lørdag og solen skinner. Ute er det nesten vindstille. Jeg er akkurat kommet hjem fra jobb og finner ut at det er perfekt for en romantisk tur i fjæra med kameraet. Nå er jeg glad i ta litt annerledes bilder, ikke bare vakker natur og pene mennesker, men gjerne noe som skiller seg litt ut. I full fart stapper jeg kameraet, ekstra objektiver og Buzz Lightyear i sekken og setter ut. Da jeg lukker ytterdøra hører jeg for første gang "du-du-du-duuuuu" etterfulgt av noe jeg ikke forsto på spansk... På plenen, rett utenfor døren, sitter to familier og leker med barna sine. Alle sammen ser rart på meg og på sekken min som akkurat kom med noen merkelige, relativt høylytte, lyder. Jeg smiler og ser ned i bakken. Begynner å gå, og hører igjen Buzz i ryggsekken snakke. På spansk.. Mens han skyter med laseren og lager laserlyder. Naboene fortsetter å se rart på meg mens kinnene blir farget røde. Sjelden har jeg hatt slikt tempo da jeg gikk til parkeringsplassen. Med en uvanlig snakkesalig plastleke i sekken..!

Påsken har faktisk vært helt fantastisk i Tromsøby. Når man endelig er begynt å komme seg etter sykehusoppholdet har solen skint, snøen smeltet og stemningen vært på topp. Etter noen timer på jobb ble påskeaften, som sagt, tilbragt sammen med Buzz Lightyear i fjæra. Jeg fikk vassa litt i havet og Buzz fikk jobba med brunfargen.



Som enhver ekte SpaceCowboy på romantisk fjæratur pekte Buzz på himmelen, med rak rygg og stolthet i stemmen, mens han fortalte meg mange røverhistorier fra hans tid i rommet. Det er utrolig hva man kan lære av en ekte SpaceCowboy en vakker solskinnspåskedag. 






Dagens beste: nybakte scones med jordbærsyltetøy
Dagens beste 2: Johannes mine
Dagens beste 3: Amerikansk og Fransk revolusjon+Johannes+Christpher+Kristina

Nå: John Mayer - My stupid mouth

T x

1 kommentar: