mandag 18. april 2011

So am I still waiting

Vil først og fremst si tusen takk til alle som har sendt meg god bedring meldinger. Det er deilig å kjenne at man har så mange rundt seg som tenker på en og som bryr seg om ens ve og vel.

Her på sykehuset er det, ifølge sykepleierne, natt. Jeg ankom akuttmottaket i dag klokken 14:00 med sterke smerter i spiserør-regionen og en følelse av at noe sitter fast i halsen. Ingenting kommer hverken ned eller opp. Pga min dårlige almenntilstand ble jeg plassert i en sykeseng, og der har jeg vært siden. Etter mange timer med smerte, venting og frustrasjon ble jeg til slutt trillet inn på et behandlingsrom med løfter om at legen var på vei. Siden fulgte nye timer med smerte, venting og frustrasjon. Etter 8 lange timer med venting fikk jeg endelig treffe legen. Beskjeden da var at det nå var blitt for sent å gjøre en utredning, så det fikk vente til i morgen. Det er lenge siden jeg har følt meg så dårlig behandlet, og det har bare skjedd på Universitetssykehuset i Nord Norge! Da jeg, gråtkvalt av smerte, fullstending oversett, ringte på knappen tok det sykepleierne 7 minutter å komme bort til sengen min. Hadde det vært snakk om en respirasjonsstans, eller andre livstruende symptomer, ville jeg vært død for lenge siden. Maken til dårligere behandling har jeg aldri vært borti. Heldigvis har jeg hatt min fantastiske storesøster, Liselotte, ved min side hele dagen. Hun har kansellert alle planer og stilt opp som den klippen hun er. Mamma, Pappa og Bror har vært konstant på telefonen, og Johannes har dedikert en sang til meg.

Ville legge ut en Urban Dictionary-definisjon på "sister", og selv om det kanskje ikke var helt dette jeg lette etter, snublet jeg over den som antagelig beskriver vårt forhold best;
Uansett hvor ensom eller hjelpeløs jeg føler meg, vet jeg at jeg har denne damen i ryggen til en hver tid.

"My fucking sister just stole my wallet" 

<3 <3 <3 



Uansett hvor redd jeg er, eller hvor vondt jeg har, holder hun handen min og smiler beroligende til meg mens hun sier at ingen skal få gjøre meg noe vondt. Selv om jeg kommer med både stygge blikk og ekle kommentarer til henne og alle andre rundt meg. Hun vet at jeg elsker henne, og setter ubegripelig stor pris på henne. Dette er ikke første gang hun passer på meg i en sykehussammenheng. Skulle ønske hun viste hvor fantastisk hun faktisk er! <3

T x

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar