tirsdag 30. august 2011

Dance with me darling in the pouring rain

Dag to på sykehuset. Gårdagen sov jeg bort, rusa på morfin. Dette har vært et utrolig heftig inngrep og kan ikke sammenlignes med de tidligere operasjonene jeg har hatt på kjeven. Både når det kommer til størrelsen på inngrepet og smertene i etterkant.



Legene er veldig positive. Det var godt å se en hoppende glad gjeng kunne fortelle at operasjonen var veldig vellykket, og alt hadde gått helt knirkefritt. Det hadde ikke sett særlig vakkert ut der inne, og det hadde dannet seg store mengder bein mellom leddskåla og leddkula. Dette har de fått borret, meislet og slipt vekk samt at de har skjært en del av en muskel som de har lagt inn i leddet for å lage en form for demping og hindre at det vokser sammen igjen. Så har de kvittet seg med alt av betent vev i leddet, og mener at det er gode prognoser fremover.

Når man får en slik beskjed er det nesten greit å ha vondt. Jeg var forberedt på smerter, og vet at det er ei kneik jeg må over. Heldigvis får jeg smertelindring og blir tatt godt vare på av både legene mine og sykepleierne.

Kjevelåsen kommer ikke på før i morgen, men med mine smerter er det ingen fare for at jeg skal gape noe nevneverdig. Kostholdet består av flytende næringsdrikker og vann, og underholdningen er Pondus som verdens beste kjærest kom med i går. Blomster har jeg fått fra familien, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten alle de vakre menneskene som er rundt meg. Elsker dere alle sammen <3

Nå er jeg sliten og har brukt enormt lang tid på å si nesten ingenting. Skal sove litt og slappe av. Jeg kommer med mer oppdateringer når jeg har noe vettugt å dele.

T x

2 kommentarer:

  1. Herlighet kjære deg! Håper at dette går seg til fort! Masse god bedring! Suss fra meg.

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Sandra! Det hjelpe med varme tanka fra fantastiske folk! <3 T x

    SvarSlett